Додаток 5 «Положення про надання транспортних соціальних послуг».

Додаток 5

до Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова
на 2017-2020 роки

(до пп. 7.3.1 розділу 7 «Забезпечення інноваційного механізму підвищення якості соціальних послуг»)

у редакції рішення 30 сесії Харківської міської ради 7 скликання

від 16.10.2019 № _____/19

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про надання транспортних соціальних послуг

 

1.Загальні положення

 1.1. Положення про надання транспортних соціальних послуг (далі – Положення) визначає види та порядок надання транспортних соціальних послуг особам з інвалідністю I та II груп з ураженням опорно-рухового апарату, які пересуваються на кріслах колісних (далі – клієнти).

1.2. Транспортна соціальна послуга (далі – транспортна послуга) – доставка в межах міста Харкова від одного об’єкта до іншого без додаткових заїздів осіб з інвалідністю I та II груп з ураженням опорно-рухового апарату, які пересуваються на кріслах колісних, до медичних та реабілітаційнихзакладів, адміністративних установ, відділень денного перебування соціальних закладів міста, місць навчання, на прийом до спеціалістів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, на культурно-масові й спортивні заходи, для участі у виборах тощо.

2.Мета

 2.1. Створення сприятливих умов для безперешкодного пересування осіб з інвалідністю I та II груп з ураженням опорно-рухового апарату, які пересуваються на кріслах колісних.

2.2. Сприяння реалізації Закону України «Про соціальні послуги» в частині надання транспортних соціальних послуг зазначеній категорії громадян міста.

2.3. Забезпечення  комплексного підходу у вирішенні проблем надання різнобічної соціальної допомоги населенню за допомогою транспортних засобів.

2.4. Впровадження нових форм співробітництва з громадськими організаціями соціального спрямування.

 3.Порядок надання транспортних соціальних послуг

3.1. Координація роботи з надання транспортних послуг особам з інвалідністю I та II груп з ураженням опорно-рухового апарату, які пересуваються на кріслах колісних, здійснюється відділом розвитку соціальних послуг управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради.

3.2. Транспортні послуги надаються особам з інвалідністю I та II груп з ураженням опорно-рухового апарату, які пересуваються на кріслах колісних, (у тому числі дітям з інвалідністю) та є мешканцями міста Харкова, згідно з реєстрацією їх фактичного місця проживання.

3.3. В окремих випадках транспортні послуги можуть надаватися:

громадянам з ураженням опорно-рухового апарату, які пересуваються на кріслах колісних, але не мають групи інвалідності, за наявності медичного висновку про необхідність надання  транспортної  послуги;

громадянам з інвалідністю I та II груп з ураженням опорно-рухового апарату, які пересуваються на кріслах колісних, без реєстрації в місті Харкові за адресою їх фактичного проживання за наявності довідки, яка підтверджує факт постійного проживання за зазначеною особою адресою;

особам з інвалідністю I та II груп загального захворювання, які пересуваються на кріслах колісних, та потребують транспортної соціальної послуги для доставки до лікувальних, реабілітаційних та оздоровчих закладів на території міста Харкова.

3.4. Транспортні послуги надаються клієнтам на безоплатній основі в межах бюджетних асигнувань на відповідний рік з 6-00 до 24-00 у робочі дні (у вихідні та святкові дні в разі потреби) за їх попередньою заявкою.

3.5. Організації та служби, що займаються обслуговуванням зазначених категорій громадян, можуть надавати заявки на використання транспортних послуг для забезпечення комплексного обслуговування своїх клієнтів, для участі в загальноміських соціальних заходах за наявності фінансових можливостей бюджету міста Харкова.

3.6. Фізичним особам для отримання транспортної послуги необхідно зареєструватися у диспетчера як потенціальним клієнтам і надати заяву, ксерокопію паспорта, довідки про присвоєння ідентифікаційного номера
та довідки МСЕК (медичного висновку для дітей з інвалідністю), копію індивідуальної програми реабілітації (для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю) або висновку ЛКК (для осіб з інвалідністю, група інвалідності яких установлена до 1 січня 2007 року як безстрокова), що містить показання для забезпечення кріслом  колісним.

3.7. Після реєстрації фізичні особи подають заявки на кожну поїздку окремо телефоном не менш ніж за дві доби до запланованої поїздки.

3.8. Екстрені заявки можуть бути виконані за наявності вільного часу в графіку руху автомобілів або при збігу їх з іншими маршрутами.

3.9. Кожен клієнт має право отримати до 6 транспортних послуг на місяць. Невикористані впродовж місяця поїздки не переносяться на інший місяць і не передаються іншим клієнтам.

3.10.У разі потреби системного відвідування лікувального чи реабілітаційного закладу, навчального закладу в період екзаменаційної сесії (при наданні відповідного документа) кількість транспортних послуг може збільшуватись в межах бюджетних асигнувань на відповідний рік.

3.11. На постійній основі транспортна послуга надається учням, які мають статус дітей з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату і пересуваються на кріслах колісних, для систематичного відвідування занять у Харківській загальноосвітній школі I-III ступенів № 124 Харківської міської ради Харківської області («Школа рівних можливостей»), яка розташована за адресою: вул. Гвардійців-Широнінців, 75-А.

3.12. Додаткові поїздки надаються клієнтам для колективних відвідувань навчальних курсів, тренінгів, для відвідування та підготовки загальноміських соціальних, культурних та спортивних заходів (концертів, фестивалів, футбольних матчів, тенісних турнірів) за письмовим зверненням та за наявності фінансових можливостей бюджету міста Харкова.

3.13. При замовленні транспортної послуги пріоритет надається клієнтам, яким необхідно дістатися до медичних, реабілітаційних, адміністративних установ, до місця навчання, на вокзали/до аеропорту.

3.14. Про зняття заявки клієнт повинен повідомити диспетчера не пізніше ніж за 2 години до визначеного часу замовлення. У разі відмови від поїздки після подачі автомобіля до місця замовлення поїздка вважається використаною.

3.15. Замовлений автомобіль клієнту необхідно чекати на вулиці у визначений час у зазначеному місці. До обов’язків водія не входить надання допомоги клієнту при пересуванні вулицею і в будівлях.

3.16. Клієнту надається можливість перевозити вантаж вагою не більше 20 кг та габаритами не більше 50х50х50 см.

3.17. У заявці водія має бути відмітка (підпис) особи з інвалідністю про виконану заявку.

3.18. У разі потреби осіб з інвалідністю до місця замовлення можуть супроводжувати не більше 2 асистентів.

3.19. В окремих випадках за наявності путівки/договору можлива доставка клієнтів до лікарських або санаторно-курортних закладів, розташованих в Харківській області.

3.20. Клієнт повинен дотримуватися правил техніки безпеки при автотранспортних перевезеннях та Правил користування автомобілем транспортної послуги.

3.21. Надання транспортних послуг клієнту припиняється за письмовим повідомленням у разі:

грубого, принизливого ставлення клієнта до водіїв, операторів диспетчерської служби, інших клієнтів;

порушення громадського порядку (сварки, лайки, бійки тощо);

перебування в стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння.

3.22. Про припинення надання транспортних послуг видається наказ Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, на підставі якого вноситься інформація до електронної бази клієнтів транспортної послуги. Повідомлення про припинення надання транспортних послуг надсилається клієнту протягом 5 робочих діб.

 

 

 

Директор Департаменту праці

та соціальної політики                                                                                 Л.В. БОЛГОВА