Мережа інформаційних електронних соціальних офісів
Інформаційні послуги є основою життєдіяльності громади, оскільки спонукають людину до активних дій через наявність необхідних соціальних знань. Одним із пріоритетних завдань щодо розвитку інформаційного суспільства є надання громадянам та юридичним особам інформаційних послуг шляхом використання електронних інформаційних систем, які забезпечують інформаційну взаємодію органів виконавчої влади з громадянами та юридичними особами на основі сучасних інформаційних технологій.
Мережа інформаційних електронних соціальних офісів в м. Харкові була створена в рамках проєкту «Впровадження інноваційного механізму підвищення якості соціальних послуг для забезпечення життєдіяльності територіальної громади», який став переможцем Всеукраїнського конкурсу проєктів і програм розвитку місцевого самоврядування.
Мережа інформаційних електронних офісів в місті функціонує з вересня 2006 року з метою:
- створення нових механізмів поширення соціальної інформації для жителів територіальної громади міста;
- запровадження нових форм співробітництва з інститутами громадянського суспільства соціального спрямування;
- забезпечення комплексного підходу у вирішенні проблем щодо надання різнобічної соціальної допомоги населенню шляхом ефективної взаємодії органів місцевого самоврядування, територіальних центрів надання соціальних послуг, комунальних закладів та інститутів громадянського суспільства соціального спрямування;
- сприяння виконанню Законів України «Про соціальні послуги» місцевими структурами та громадськими організаціями.
На сьогодні соціальна інформаційна послуга надається в 31 електронному офісу. Головний інформаційний електронний соціальний офіс, створений на базі Управління з соціальних питань Департаменту соціальної політики Харківської міської ради, знаходиться у відділі розвитку соціальних послуг (вул. Сумська, 64, каб. 188), реалізує адміністративні функції та координує роботу мережі е-офісів. Інші електронні соціальні офіси розміщені в 9-ти територіальних центрах надання соціальних послуг, в комунальних закладів міста, в інститутах громадянського суспільства соціального спрямування – членів «Єдиної соціальної мережі» і повністю охоплюють мешканців територіальної громади.
За період роботи, крім загального переліку питань, на які відповідають е-офіси, сформувалась «специфікація» – за напрямками роботи організацій,а саме цільові групи населення, які звертаються за соціальною інформацією:
- одинокі непрацездатні громадяни та особи з інвалідністю;
- сім’ї, які виховують дітей з інвалідністю;
- люди з порушенням зору та слуху;
- особи з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату;
- воїни-інтернаціоналісти та їх сім’ї.